Konto firmowe na Facebooku

Co druga firma posiada konto w serwisie Facebook. Potencjał giganta społecznościowego pozwala na dotarcie do ogromnej grupy odbiorców, dlatego nie trzeba nikogo przekonywać, że warto być na Facebooku. Umiejętnie prowadzony profil potrafi przynieść wiele korzyści oraz znacząco wpłynąć na wizerunek firmy. Jest jednak kilka rzeczy, o których warto pamiętać przed założeniem konta.

1. DLACZEGO CHCESZ ZAŁOŻYĆ FANPAGE

Każda firma powinna być tam gdzie jej odbiorcy. Jeśli wiesz, że Twoi obecni i potencjalni klienci są na Facebooku, to jest to również dobre miejsce dla Twojej firmy.

profil firmy na facebooku

2. JAKIE MASZ CELE

Prowadząc profil bez określenia celu, nie zyskasz żadnych korzyści. Warto zastanowić się i konkretnie sprecyzować wartości, jakie chcesz osiągnąć za pomocą konta firmowego na Facebooku. Czy ma to być wzrost sprzedaży marki, poprawa wizerunku czy zbudowanie społeczności. Wszystkie elementy są niezwykle istotne, a profil firmowy pomaga je osiągnąć. Trzeba zdecydować się, co dla firmy jest priorytetem i na tej podstawie obrać drogę komunikacji.

cel reklamy na facebooku

3. OKREŚLENIE GRUPY DOCELOWEJ

Spersonalizowanie odbiorcy marki, pomaga określić, do kogo konkretnie chcemy się zwracać i dla kogo prowadzimy fanpage. Ważne jest, aby jak najdokładniej określić cechy odbiorców. Poświęć chwilę czasu i stwórz szczegółowy profil swojego fana.

grupa docelowa konta firmowego na facebooku

4. CO KOMUNIKOWAĆ I W JAKI SPOSÓB?

Zastanów się, o czym chcesz informować odbiorców na swojej stronie. Określone wcześniej cele dadzą Ci jasny obraz na czym powinieneś się skupić. Po wypisaniu cech grupy docelowej, dowiesz się także z kim będziesz się komunikować, dzięki czemu dobierzesz do tego odpowiedni język i styl.

strategia promocji na facebooku

5. OPRACUJ STRATEGIĘ

Prowadzenie strony firmowej wymaga odpowiedniego zaplanowania działań. Zakładając profil, który ma pomóc w realizacji celów biznesowych, musisz pamiętać o regularnym publikowaniu i aktualizowaniu treści. Działania na Facebooku nie opierają się na jednorazowych aktywnościach. Kluczem do sukcesu jest zaplanowanie długofalowych działań, które pomogą w realizacji początkowo obranych zadań.

Jeśli jesteś gotowy żeby założyć profil firmy na Facebooku, sprawdź jak możemy Ci pomóc!

facebook konto firmowejak prowadzić fanpage