Facebook to serwis społecznościowy, który gromadzi miliardy użytkowników. Jest to świetna platforma dla firm – do pozyskania nowych klientów oraz zbudowania trwałych relacji. Jeśli rozpoczynasz prowadzenie profilu swojej firmy na Facebooku i chcesz dowiedzieć się jak prowadzić profil, który zaangażuje odbiorców, dobrze trafiłeś. Poznaj 10 zasad, które pomogą Ci skutecznie działać.
1. ANGAŻUJ SWOICH FANÓW
Posty na profilu marki to nie tylko informacje o firmie i oferowanych usługach. Facebook to serwis społecznościowy, a dobry profil to taki, za którym stoi silna grupa fanów. Aby zaangażować odbiorców warto kierować do nich skłaniające do reakcji pytania np. co myślą o danym produkcie, jakie są ich doświadczenia, itp. Konkretne pytania pomogą nawiązać dialog, co przełoży się na budowanie odpowiednich relacji.
2. ZADBAJ O CIEKAWY CONTENT
Tworzenie wartościowych i ciekawych treści to podstawowy element działania firmy na Facebooku. Wpisy powinny być tematycznie związane z profilem działalności marki. Publikowane treści muszą być spójnie, dlatego warto dokładnie przemyśleć strategię komunikacji oraz zaplanować harmonogram.
3. PUBLIKUJ REGULARNIE
Tylko regularnie realizowana strategia publikacji postów może przynieść korzystne efekty. W budowaniu społeczności wokół marki na Facebooku ważne jest podtrzymywanie stałego zaangażowania. Jeśli treści nie będą pojawiały się przez dłuższy czas, fani marki szybko odejdą.
4. ZACHOWAJ RÓWNOWAGĘ
Wcześniejszy punkt o regularnym publikowaniu postów jest niezwykle ważny przy prowadzeniu fanpage’a firmy. Jednak zachowanie równowagi to druga kluczowa sprawa. Publikacja kilku postów w małym odstępie czasu nie wpłynie pozytywnie na statystyki oraz zaangażowanie fanów. Odbiorcy nie lubią być zasypywani dużą ilością treści, a i Facebook może ograniczyć zasięgi widoczności wpisów.
5. NIE USUWAJ NIEPOCHLEBNYCH KOMENTARZY
Usuwanie komentarzy to pierwsza rzecz, która wskazuje na to, że firma nie ma pojęcia o prowadzeniu fanpage’a. Nagminne usuwanie negatywnych wpisów, generuje jeszcze większą falę niepochlebnych opinii. Tuszowanie problemu, tworzy wizerunek firmy, której brak profesjonalizmu. Umiejętne wychodzenie z sytuacji kryzysowych oraz negatywnych komentarzy pokazuje, że marka nie boi się niewygodnych komentarzy i nie chowa głowy w piasek.
6. DBAJ O DOBRY WIZERUNEK
Treści publikowane na Facebooku to wizytówka firmy. Wszelkie błędy językowe i ortograficzne są niedopuszczalne. Przed publikacją wpisu warto sprawdzić go dwa razy. Internauci są bezlitośni i szybko wytkną każdy błąd. Druga istotna rzecz to zachowanie czytelności teksu oraz stosowanie akapitów. Nie ma nic gorszego niż zbyt długi tekst bez akapitów, który zlewa się w jedną całość. Słabo czytelne treści nie skupią uwagi użytkowników na długo.
7. PAMIĘTAJ O ODPOWIEDNIEJ DŁUGOŚCI POSTÓW
Użytkownicy codziennie przewijają tysiące postów, a tylko niewielka część z nich czyta wpisy od początku do końca. Facebook to nie miejsce na długie elaboraty lub wpisy blogowe. Jeśli firma prowadzi bloga lepiej dodać na Facebooku link do całego wpisu oraz krótki intrygujący opis z informacją, co można tam znaleźć.
8. NIE KUPUJ FANÓW
Kupowanie fałszywych fanów to pierwszy krok do pogrążenia marki. Kupieni użytkownicy zmienią tylko cyferkę przy liczbie polubieni profilu, ale nie przyniosą żadnego zaangażowania. Nie przełożą się także na wzrost sprzedaży produktów i usług. Fikcyjni fani mogą jedynie zaszkodzić wizerunkowi firmy.
9. INFORMUJ O PROMOCJACH I AKTUALNOŚCIACH
Wszyscy uwielbiają promocje. Informowanie o zniżkach, nawet jeżeli są one dostępne wyłącznie w sklepie stacjonarnym, przyniesie korzyści i wzrost sprzedaży. Warto tworzyć również rabaty dedykowane wyłącznie dla fanów marki na Facebooku.
10. ZADBAJ O STRONĘ WIZUALNĄ
Zarówno zdjęcie profilowe jak i zdjęcie w tle powinno być odpowiednio dopasowane do wymagań Facebooka. Dobre jakościowo zdjęcie dodane do wpisu potrafi znacząco zwiększyć zaangażowanie.