Jak założyć profil firmowy (fanpage) na Facebooku?

Profil firmowy (fanpage) na Facebooku to bardzo ważna wizytówka firmy. Postęp technologiczny oraz rozwój mediów społecznościowych sprawił, że klienci wyszukują pierwszych informacji o firmie właśnie przez Facebooka. Prowadząc umiejętne działania na Facebooku, można zbudować społeczność wokół marki, co przekłada się znacząco na wzrost sprzedaży.

OD CZEGO ZACZĄĆ:

ZAŁÓŻ KONTO PRYWATNE I UTWÓRZ STRONĘ

Jeśli chcesz założyć konto firmowe na Facebooku, wymagane jest posiadanie konta prywatnego. Aby założyć konto prywatne wypełnij formularz na stronie głównej Facebooka. Gdy posiadasz już konto, kliknij przycisk „Utwórz stronę”.

facebook konto firmowe

WYBIERZ TYP STRONY

Na ekranie pojawi się prośba o wybranie typu strony. W przypadku profilu dla firmy jest to kategoria: Firma, organizacja lub instytucja.

typy kont firmowych na facebooku

PODAJ NAZWĘ FIRMY ORAZ JEJ KATEGORIĘ

Po wybraniu typu strony nadchodzi kolej na podanie dokładnej kategorii, do której pasuje profil Twojej firmy. Pod kategorią znajduje się miejsce na wpisanie nazwy firmy, która później będzie widoczna na stronie.

kategorie stron firmowych na facebooku

SKONFIGURUJ STRONĘ W 4 KROKACH

KROK I – INFORMACJE

Wypełnij informację o swojej firmie w białym pustym polu. Opis ten będzie widoczny na stronie, dlatego warto umieścić w nim rzeczowe dane oraz słowa kluczowe, dzięki którym Twój profil firmowy będzie się wyświetlać w odpowiednich wynikach wyszukiwania. Uzupełnienie pola opisu strony jest obowiązkowe, a maksymalna liczba znaków nie może przekraczać 155. Możesz także podać linki do witryny internetowej firmy oraz innych profili w mediach społecznościowych takich jak np. Instagram czy Twitter. W dolnej części formularza widnieje miejsce na podanie wybranej nazwy , która będzie się pojawiać w adresie URL Twojego profilu firmowego na Facebooku. Warto dobrze się zastanowić, ponieważ późniejsza zmiana nazwy może być kłopotliwa.

informacje o profilu firmowym na facebooku

KROK II – ZDJĘCIE PROFILOWE

Krok II konfiguracji strony to dodanie zdjęcia profilowego – nie jest to opcja obowiązkowa. Zdjęcie można dodać oraz zmienić w późniejszym czasie. Jednak zakładając profil firmowy, który ma przyciągnąć obecnych i potencjalnych klientów, warto zadbać, aby wyglądał jak najbardziej profesjonalnie. Zdjęcie można załadować z komputera lub importować ze strony komputerowej. W drugim przypadku trzeba podać dokładną ścieżkę. Zdjęcie profilowe powinno być kwadratowe. Jeśli takie nie będzie – zostanie ono przycięte do odpowiedniego rozmiaru.

zdjęcie na fanpage firmowy

KROK III – DODAJ DO ULUBIONYCH

Jest to opcja, dzięki której profil firmowy zostanie dodany do ulubionych i będzie się wyświetlać po lewej stronie podczas przeglądania tablicy głównej.

ulubione strony na profilu firmowym na facebooku

KROK IV – PREFEROWANA GRUPA ODBIORCÓW STRONY

W ostatnim już kroku konfiguratora można ustalić preferencje grupy odbiorców. Do wyboru jest podanie dokładnej lokalizacji bądź kilku lokalizacji potencjalnych odbiorców ,wpisanie zainteresowań lub wybranie opcji z listy oraz podanie języka.

preferowani odbiorcy fanpage na facebooku

Po wypisaniu wszystkich danych wystarczy kliknąć „Zapisz” i profil firmowy jest gotowy! Jeżeli jednak nie masz ochoty przechodzić przez te wszystkie kroki, możesz zlecić założenie profilu firmowego profesjonalistom. Naszą ofertę znajdziesz tutaj – reklama na Facebooku. Oprócz założenia i konfiguracji profilu poprowadzimy dla Ciebie profesjonalną kampanię reklamową na Facebooku, dzięki której zdobędziesz nowych fanów i wypromujesz swoje treści i wydarzenia.

konto firmowe na facebooku