Zmiany w branży PR 2019

Wiele wskazuje na to, że bieżący rok przyniesie dużo nowego sektorowi komunikacji. Spróbujmy zatem przyjrzeć się kilku najciekawszym prognozom, które mogą odmienić branżę PR i tym samym wyznaczyć kierunek jej rozwoju w najbliższych latach.

Rok 2019 zwiastuje wiele zmian w branży PR-owej. Przyjrzyjmy się najważniejszym prognozom:

MALEJĄCE ZAUFANIE DO MEDIÓW

Od dłuższego czasu specjaliści public relations zwracają uwagę na malejące zaufanie konsumentów do wszelkiego rodzaju mediów. Ale co to właściwie oznacza w praktyce dla całej branży PR? Naszym zdaniem należy rozumieć to jako konieczność opierania dostarczanych i przekazywanych informacji o renomowane statystyki, opinie ekspertów i przede wszystkim – solidne fakty.

UDANY PR ZRÓWNOWAŻY NAUKĘ I KREATYWNOŚĆ

W 2019 roku specjaliści z zakresu PR będą musieli częściej opierać się o analizę pozyskiwanych danych, aby dogłębnie zrozumieć prowadzone życie, pracę oraz konsumpcyjne zachowania swoich odbiorców. Działy analytics z dużą dozą prawdopodobieństwa zaczną odgrywać coraz większą rolę, a każda firma, która nie podda się wspomnianemu trendowi, w krótkim czasie przesunie się na koniec stawki. Z drugiej strony należy pamiętać, że samo brodzenie w surowych danych nigdy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, dlatego równolegle warto operować nimi w sposób kreatywny, co od dawna stanowi podstawę kampanii PR, ułatwiając przewidywanie nadchodzących trendów, identyfikując nowe grupy odbiorców oraz zapewniając, że wdrażane programy będą wystarczająco angażujące i interesujące dla docelowych grup użytkowników.

pr 2019

ETYKA W PR

Jak wiadomo rok 2018 był pełen głośnych skandali, jak chociażby Facebook – Cambridge Analytica oraz ten z udziałem Bella Pottingera. Wspomniane wydarzenia w połączeniu z rosnącymi oczekiwaniami konsumentów w kwestii dochowania etyki przez największe marki, mogą sugerować, że właśnie na to zagadnienie zostanie położony szczególny nacisk.

RÓŻNORODNOŚĆ I GENDER PAY GAP

Obecna różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w sektorze PR wynosi aż 21%, co stanowi o 2,6% więcej niż sumaryczna różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Wielkiej Brytanii. Pomimo faktu, że większość raportów wskazuje na sukcesywną niwelacje wspomnianych nierówności, rynek pracy oraz opinia publiczna oczekują szybszych rezultatów. Promotree również ma nadzieje, że rok 2019 będzie tym przełomowym i rzecz jasna gorąco powyższej sprawie kibicuje!

facebook downvoteyoutube 2019