Darmowe narzędzia Google dla marketerów

Wszyscy chyba się zgodzimy, że Google posiada wiele niesamowicie użytecznych i co równie ważne – darmowych narzędzi o nieograniczonych wprost możliwościach.

Przyjrzyjmy się zatem bliżej kilku z nich, które pomogą w realizacji marketingowych celów i jednocześnie pozytywnie wpłyną na ergonomię naszej pracy.

1. Google Analytics

Jest to z całą pewnością jedno z najpopularniejszych, najpotężniejszych i najskuteczniejszych narzędzi do monitorowania ruchu na Twojej stronie. I w dodatku jest darmowe. Google Analytics zbiera dane statystyczne na temat użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę internetową. Dzięki temu narzędziu możemy sprawdzić jak dużo osób wchodzi codziennie na naszą stronę.
Dzięki Google Analytics, możesz też przykładowo śledzić, które z postów na blogu były najpopularniejsze, liczbę regularnie powracających użytkowników, czas jaki odwiedzający spędzają na przeglądaniu treści w witrynie i wiele innych.
Jest to zdecydowanie najważniejsze narzędzie Google z którym powinien się zapoznać każdy marketer.

logo google analytics

2. Google Alerts

Popularne alerty to narzędzie szczególnie przydatne w monitorowaniu funkcji multimedialnych, reputacji Twojej firmy, a nawet tego, co zamierza konkurencja.
Przykładowo, jeśli skonfigurujesz kilka powiadomień dla nazwy swojej firmy i odpowiednich słów kluczowych, zostaniesz powiadomiony za każdym razem, gdy pojawią się one w sieci.
Dodatkowo, Google Alerts świetnie się sprawdza jako swoisty cenzor, monitorując dane obszary i wątki pod kątem pojawiania się treści o charakterze negatywnym, pozwalając na możliwie szybką reakcje.

3. Google My Bussiness

Popularne Google Moja Firma to nic innego jak zawierająca szereg kluczowych informacji wizytówka Twojej firmy, którą znajdziemy w wynikach wyszukiwania Google, zakładce Mapy, przeglądarce internetowej oraz w aplikacji Google Maps.
Platforma w sposób maksymalnie uproszczony i przejrzysty pozwala przedstawić obszar działalności danego przedsiębiorstwa, służąc dodatkowo gromadzeniu tak ważnych opinii na jego temat, a także umożliwiając spontaniczny kontakt z klientem.
Jeśli posiadasz profile swojej firmy w innych mediach społecznościowych, warto skonfigurować wizytówkę Google korzystając z tego samego logo, obrazów i estetyki, aby uzyskać maksymalnie spójny wizerunek swojego biznesu w sieci.

4. Google Search Console

Google Search Console to zdecydowanie jedno z najważniejszych narzędzi wspierających działania marketingowe. Gdy 10 lat temu Google zaczęło ukrywać w Google Analytics informacje o frazach, przez które użytkownicy trafiają na naszą stronę, to właśnie Search Console (zwane wówczas Google Webmaster Tools) pozwalało nam sprawdzać jakie frazy w Google są najpopularniejszym źródłem ruchu dla strony. Search Console umożliwia nie tylko sprawdzenie jak często użytkownicy trafiali na naszą stronę klikając poszczególne frazy kluczowe, ale również jak często nasza strona wyświetlała się w Google na dane frazy i na jakiej pozycji. TO doskonałe narzędzie zwłaszcza dla osób, które pracują nad SEO swojej strony.
Oprócz tego Google Search Console udostępnia szereg informacji o tym, jak Google widzi naszą stronę, gdzie widzi ewentualne błędy i co można poprawić, żeby wyświetlać się wyżej w Google.

4. YouTube

Nie wszyscy wiedzą, ale YouTube to produkt Google i jednocześnie najpopularniejsza platforma z treściami video w sieci.
Jeśli zatem chcesz rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem tego typu multimedialnego contentu, zwyczajnie nie ma lepszego miejsca.
Do swoich filmów możesz dodawać adnotacje i backlinki – podobnie jak w przypadku prowadzenia bloga.
Treści video to już nie tyle przyszłość, co teraźniejszość, a jeśli dodatkowo potrafisz wciągnąć widza w trącący incepcją wir wyżej wspomnianych linków zwrotnych, śmiało możesz powiedzieć, że robisz to dobrze!

YouTube Video Builder