Zarządzanie reputacją w wyszukiwarce, czyli SERM (Search Engine Reputation Management), to szereg działań mających na celu monitorowanie i poprawę wizerunku marki w wyszukiwarce Google. Większość internautów sprawdza opinie o firmie i produkcie przed dokonaniem zakupu. Jeżeli na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google konsumenci znajdą negatywne opinie o danej firmie mogą zaniechać zakupu. Dlatego tak ważne jest dbanie o reputację swojej firmy w internecie
Działania SERM polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy na frazy związane z marką i brandem. Poza standardowymi działaniami SEO, polegają one na monitorowaniu opinii o firmie, dodawaniu komentarzy eksperckich, walce z nieprawdziwymi opiniami dodawanymi przez konkurencję, tworzeniu eksperckich treści (infografik, raportów, poradników, artykułów), pozycjonowaniu pozytywnych komentarzy o marce.
Zobacz działania w Google jakie podjęliśmy dla internetowego sklepu obuwniczego Ewenementshoes.