Filtry od Google to kara, jaką nasza strona otrzymuje za działania niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Najczęściej polega ona na obniżeniu pozycji naszej strony na wybrane frazy o kilkadziesiąt miejsc. Najpopularniejszą przyczyną filtrów nakładanych przez Google są nienaturalne linki prowadzące do naszego serwisu, których celem jest sztuczne podniesienie pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Inne powody nałożenia kary prze Google to niskiej jakości, spamowe treści, upychanie słów kluczowych, prezentowanie robotom wyszukiwarki innych treści niż użytkownikom, złośliwe oprogramowanie na stronie czy spamerskie linki kierujące z naszej strony do innych witryn internetowych.
Filtry nakładane przez Google dzielą się na ręczne (nakładane przez pracownika Google po wykryciu nienaturalnych linków prowadzących do strony, o nałożeniu kary informuje komunikat w Google Search Console) i algorytmiczne (nakładane automatycznie w wyniku wykrycia przez algorytm działań niezgodnych z wytycznymi Google). Mogą być nakładane na całą witrynę lub tylko jej części (poszczególne podstrony).
Zobacz działania w Google jakie podjęliśmy dla internetowego sklepu obuwniczego Ewenementshoes.