Pozycjonowanie Long Tail polega na pozycjonowaniu witryny internetowej na bardzo dużą ilość mniej popularnych ale za to bardziej szczegółowych fraz kluczowych. Pozycjonowanie long tail jest też często nazywane pozycjonowaniem szerokim. Metoda pozycjonowania long tail jest stosowana zarówno do całych stron internetowych, jak i konkretnych treści na stronie, na przykład wybranych produktów.
Frazy tak zwanego „długiego ogona” to najczęściej frazy kilkuwyrazowe, których miesięczna liczba wyszukiwań w Google nie przekracza kilkudziesięciu. Mimo stosunkowo mniejszej popularności w Google niż frazy ogólne, jednowyrazowe, frazy długiego ogona są często dużo bardziej opłacalne w pozycjonowaniu. Wszystko to dzięki ich bardzo dużej ilości i mniejszej konkurencyjności.
Pozycjonowanie long tail różni się od pozycjonowania tradycyjnego głównie mniejszym naciskiem na link building a większym na optymalizację i rozwój treści na pozycjonowanej stronie internetowej, dzięki czemu jest bezpieczniejszą metodą pozycjonowania. Najlepsze efekty uzyskuje się jednak łącząc pozycjonowanie tradycyjne z pozycjonowaniem long tail.
Pozycjonowanie long tail zdobywa coraz większą popularność, zwłaszcza w ostatnich latach, gdy Google zintensyfikowało swoją walkę z pozycjonowanymi stronami i zaczęło na potęgę karać je filtrami i banami. Wszystko to dzięki temu, że pozycjonowanie „długiego ogona” jest dużo bezpieczniejsze od zwykłego pozycjonowania, gdyż opiera się głównie na rozbudowie i optymalizacji treści na stronie a nie na linkowaniu do strony z zewnętrznych źródeł.
Kolejnym plusem pozycjonowanie szerokiego jest znacznie mniejsza konkurencja na większość wielowyrazowych fraz. Frazy te co prawda są znacznie rzadziej wyszukiwane w Google niż te najbardziej konkurencyjne, ale dzięki dużej ilości tych fraz można osiągnąć bardzo duży ruch na swojej stronie.
Dodatkowo od lat zmieniają się zachowania internautów, przeciętna fraza kluczowa wpisywana w Google miała w połowie lat 90-tych długość 1,3 wyrazu, podczas gdy obecnie jest to już 3,2 wyrazu na frazę. Oprócz tego około 25% fraz wpisywanych każdego dnia w Google nigdy wcześniej nie zostało użytych, co oznacza, że nie da się pozycjonować na takie frazy w tradycyjny sposób. Dzięki pozycjonowaniu long tail – mocno rozbudowanej treści w witrynie plus dobrej optymalizacji – jest szansa, że Twoja strona wyświetli się na wysokich pozycjach w Google również na takie unikalne frazy.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że internauci, którzy trafili na Twoją stronę z fraz „długiego ogona” zwykle są bardziej świadomymi klientami, którzy wiedza czego konkretnie szukają. Dzięki temu spędzają więcej czasu na stronie, odwiedzają więcej podstron i częściej konwertują.
Zobacz działania jakie podjęliśmy i efekty tych działań dla internetowego sklepu obuwniczego Ewenementshoes.
W porozumieniu z klientem przygotujemy zgodną z jego oczekiwaniami koncepcję całego procesu pozycjonowania i dobierzemy odpowiednie frazy kluczowe, które będą pozycjonowane.
Przygotujemy kompleksowy audyt SEO Twojej strony internetowej i wprowadzimy na niej niezbędne poprawki optymalizacyjne pod pozycjonowane frazy kluczowe.
Po zoptymalizowaniu Twojej strony zgodnie z wytycznymi Google zajmiemy się działaniami pozycjonującymi obejmującymi głównie link building i elementy content marketingu.
Po przeprowadzeniu wszystkich naszych działań on-site i off-site regularnie analizujemy efekty naszej pracy, wprowadzamy poprawki i raportujemy Tobie nasze działania.
Pozycjonowanie long tail to jeden z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych sposobów na wypromowanie Twojej działalności w internecie, gdyż daje Ci możliwość dotarcia do potencjalnego klienta dokładnie w momencie, gdy szuka on sprecyzowanych informacji o Twoim produkcie/usłudze. Dlatego niezwykle istotne jest, aby Twoja witryna internetowa znajdowała się na wyższych pozycjach w Google niż witryny Twoich konkurentów. Zajmujemy się pełną obsługą stron naszych klientów w Google, w tym pozycjonowaniem lokalnym, pozycjonowaniem stron oraz pozycjonowaniem sklepów internetowych. Sprawdź szczegóły naszej oferty:
Pomożemy Ci wypromować Twój sklep internetowy w Google. Zwiększymy ruch organiczny w Twoim sklepie
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google na wybrane przez Ciebie frazy lokalne - zwiększymy ruch na Twojej stronie internetowej
Wypozycjonujemy Twoją stronę w Google na frazy lokalne, związane z obszarem Twojej działalności