Z końcem każdego roku prestiżowy magazyn Forbes przy współpracy z najbardziej wpływowymi ludźmi z branży przedstawia listę najciekawiej zapowiadających się trendów na nadchodzący sezon.
Jako, że zawsze staramy się być na bieżąco z wszelkimi innowacjami, postanowiliśmy wybrać kilka tych, które zdaniem naszego zespołu zagoszczą w wirtualnej rzeczywistości na dłużej.
Czas pokaże, czy mieliśmy racje.
Interactive Content
W skrócie – tworzenie contentu z którymi czytelnicy mogą wejść w swoistą interakcje, przesuwając wolant z kursu biernej konsumpcji w stronę aktywnego udziału w przeglądanych treściach.
Influencer Marketing
Coraz popularniejszym sposobem na właściwie dopasowaną reklamę produktów danej firmy jest zaproszenie do współpracy użytkowników portali społecznościowych z dużymi zasięgami (tzw. influencerów), trafiającymi do swoich odbiorców ze ściśle spersonalizowanym i dedykowanym produktem za pomocą sponsorowanych postów i reklam.
Mobile Video i Live Streaming
W 2015 roku liczba wyświetleń filmów na urządzeniach mobilnych rosła sześciokrotnie szybciej niż na komputerach, aby w czwartym kwartale tego samego roku po raz pierwszy w historii przebić je w ilości ich sumarycznych odtworzeń.
Epoka mobile video nie jest już technologiczną pieśnią przyszłości, a nowym wymiarem wirtualnej rzeczywistości o trudnych do oszacowania możliwościach.
Ciekawą formą ewolucji powyższego fenomenu może być live streaming, rozumiany jako transmisje na żywo prowadzone przez użytkowników danych portali społecznościowych, a kolejnym wartym uwagi przykładem jest tutaj Instagram i jego integracja wyżej wspomnianego zjawiska z równie innowacyjną funkcją Stories.
Mamy przekonanie graniczące z pewnością, że w 2017 roku ilość transmisji na żywo będzie rosła w ekspresowym tempie.
Chatbots
Adam Toren, założyciel forum dla przedsiębiorców Young Entrepreneur i BizWarriors powiedział: „kiedy myślisz o chatbotach, prawdopodobnie myślisz o irytującym wyskakującym okienku na stronie, która wygląda, jakby została zbudowana w połowie lat 90-tych”.
Dzisiaj już wiemy, że sama technologia chatbotów stała się znacznie bardziej wyrafinowana, a najlepszym przykładem jest tutaj potężny Facebook, który znaczną ilość zasobów inwestuje w programy botów, mających zapewnić jego użytkownikom aktualizacje wiadomości, spersonalizowane odpowiedzi i wiele innych.
Marketing Automation
Automatyzacja to niezwykle potężne narzędzie służące do usprawnienia procesów sprzedażowych za pomocą automatycznego gromadzenia i przetwarzania informacji dotyczących potencjalnych konsumentów w celu możliwie skutecznego i ściśle spersonalizowanego przekazu marketingowego.
Prym wiodą tutaj deweloperzy Marketo i Hubspot, którzy dzięki bardzo intuicyjnym i przystępnymi cenowo produktom, przyczyniają się do popularyzacji i rozwoju tego segmentu rynku.
Social Media „Buy” Buttons
Czasy w których musieliśmy wchodzić na witrynę sklepową danej firmy, aby dokonać zakupów, zdają się mijać bezpowrotnie.
Jako, że większość czasu spędzamy w serwisach społecznościowych, te zrobią wszystko aby zatrzymać nas u siebie jak najdłużej i otrzymać w zamian nieznane dotąd możliwości.
Najlepiej wspomniane zjawisko uosabia zredefiniowany na jego potrzeby termin afiliacji, dzięki której zarówno dany serwis społecznościowy jak i marka sprzedażowa jednocześnie realizują swoje cele, konsekwentnie zwiększając swoje zasięgi i przychody.
Już dzisiaj tacy giganci jak Facebook i Pinterest coraz odważniej wprowadzają swoich użytkowników w nowe realia wirtualnych zakupów.
Przyciski typu „kup” zdają się już na zawsze zmienić serwisy społecznościowe.