Najciekawsze nadchodzące trendy w marketingu na rok 2017

Z końcem każdego roku prestiżowy magazyn Forbes przy współpracy z najbardziej wpływowymi ludźmi z branży przedstawia listę najciekawiej zapowiadających się trendów na nadchodzący sezon.

Jako, że zawsze staramy się być na bieżąco z wszelkimi innowacjami, postanowiliśmy wybrać kilka tych, które zdaniem naszego zespołu zagoszczą w wirtualnej rzeczywistości na dłużej.

Czas pokaże, czy mieliśmy racje.

Interactive Content

W skrócie – tworzenie contentu z którymi czytelnicy mogą wejść w swoistą interakcje, przesuwając wolant z kursu biernej konsumpcji w stronę aktywnego udziału w przeglądanych treściach.

Influencer Marketing

Coraz popularniejszym sposobem na właściwie dopasowaną reklamę produktów danej firmy jest zaproszenie do współpracy użytkowników portali społecznościowych z dużymi zasięgami (tzw. influencerów), trafiającymi do swoich odbiorców ze ściśle spersonalizowanym i dedykowanym produktem za pomocą sponsorowanych postów i reklam.

influencer

Mobile Video i Live Streaming

W 2015 roku liczba wyświetleń filmów na urządzeniach mobilnych rosła sześciokrotnie szybciej niż na komputerach, aby w czwartym kwartale tego samego roku po raz pierwszy w historii przebić je w ilości ich sumarycznych odtworzeń.

Epoka mobile video nie jest już technologiczną pieśnią przyszłości, a nowym wymiarem wirtualnej rzeczywistości o trudnych do oszacowania możliwościach.

Ciekawą formą ewolucji powyższego fenomenu może być live streaming, rozumiany jako transmisje na żywo prowadzone przez użytkowników danych portali społecznościowych, a kolejnym wartym uwagi przykładem jest tutaj Instagram i jego integracja wyżej wspomnianego zjawiska z równie innowacyjną funkcją Stories.

Mamy przekonanie graniczące z pewnością, że w 2017 roku ilość transmisji na żywo będzie rosła w ekspresowym tempie.

Chatbots

Adam Toren, założyciel forum dla przedsiębiorców Young Entrepreneur i BizWarriors powiedział: „kiedy myślisz o chatbotach, prawdopodobnie myślisz o irytującym wyskakującym okienku na stronie, która wygląda, jakby została zbudowana w połowie lat 90-tych”.

Dzisiaj już wiemy, że sama technologia chatbotów stała się znacznie bardziej wyrafinowana, a najlepszym przykładem jest tutaj potężny Facebook, który znaczną ilość zasobów inwestuje w programy botów, mających zapewnić jego użytkownikom aktualizacje wiadomości, spersonalizowane odpowiedzi i wiele innych.

chatbot

Marketing Automation

Automatyzacja to niezwykle potężne narzędzie służące do usprawnienia procesów sprzedażowych za pomocą automatycznego gromadzenia i przetwarzania informacji dotyczących potencjalnych konsumentów w celu możliwie skutecznego i ściśle spersonalizowanego przekazu marketingowego.

Prym wiodą tutaj deweloperzy Marketo i Hubspot, którzy dzięki bardzo intuicyjnym i przystępnymi cenowo produktom, przyczyniają się do popularyzacji i rozwoju tego segmentu rynku.

Social Media „Buy” Buttons

Czasy w których musieliśmy wchodzić na witrynę sklepową danej firmy, aby dokonać zakupów, zdają się mijać bezpowrotnie.

Jako, że większość czasu spędzamy w serwisach społecznościowych, te zrobią wszystko aby zatrzymać nas u siebie jak najdłużej i otrzymać w zamian nieznane dotąd możliwości.

Najlepiej wspomniane zjawisko uosabia zredefiniowany na jego potrzeby termin afiliacji, dzięki której zarówno dany serwis społecznościowy jak i marka sprzedażowa jednocześnie realizują swoje cele, konsekwentnie zwiększając swoje zasięgi i przychody.

Już dzisiaj tacy giganci jak Facebook i Pinterest coraz odważniej wprowadzają swoich użytkowników w nowe realia wirtualnych zakupów.

Przyciski typu „kup” zdają się już na zawsze zmienić serwisy społecznościowe.

instagram insta storiesnarzędzia do zespołowej pracy online